Nyt bureau til Music Against Drugs-kampagnen

Logo kopi

Den legendariske kampagne, Music Against Drugs, som bidrager til at forebygge misbrug af rusmidler blandt unge, har i år fået nyt bureau og en ny kampagne.

Det er Sundhedsstyrelsen sammen med Dansk Live og Roskilde, som står bag kampagnen, som i år får et helt nyt koncept og udtryk.

Konstellationen Zupa/Volume vandt udbuddet, med deres kreative og anderledes take på en forebyggelseskampagne.

pexels-photo-42391

Udgangspunktet for det kreative koncept blev fundet i den neurovidenskabelige effekt, som musik kan have på dem, der lytter til musik. Musik kan nemlig udløse dopaminer i hjernen på samme måde som lækker mad, sex, og ja, rusmidler.

”Dansk Live er glade for at få kompetente og musikkyndige samarbejdspartnere på kampagnen. Vi er overbeviste om, at de kan skabe en stærk, rørende og interessant kampagne, centreret om det det hele handler om: den gode musikoplevelse,” udtaler Kommunikation – og souschef  i Dansk Live, Maren Astrup.

VOLUME er et musik- og partnerskabsbureau, som hjælper kunder med at kommunikere via musik – med kreativt indhold, involvering af fans og partnerskaber med artister, festivaler eller musikmiljøer. Med udgangspunkt i gode fortællinger og motiverede partnere har VOLUME med stærk musikfaglig baggrund ofte navigeret i spillestedsmiljøer og aktiveret på festivaler.

Zupa er et digitalt funderet, kreativt reklamebureau, som tror på, at der skal være substans i enhver form for kommunikation. At man skal bevise dét man står for. Zupa har skabt både effektive og prisvindende kampagner og platforme for både nationale og internationale brands.

De to bureauer står blandt andet bag musikrelaterede projekter som MØ x Microsoft, Local Heroes, Mix To Verdener, Hi-Fi Scenen, Nordic Playlist, Fremtidens Musikbibliotek, Tuborg Musikhjælp, Sennheiser, Jabra og Karrierekanonen.

 


Comment on this post

Nyhedsbrev



Tidligere Nyheder