KulturErhverv afholder konference

KulturErhverv LOGO

KulturErhverv sætter med konferencen MATCH14 fokus på det potentiale, som kulturlivet har for erhvervslivet.

Da Royal i sin tid tog en beslutning om at integrere dansk rock som en del af deres brand, var det blandt andet med håbet om at gøre op med mange års image som grænsebajer blandt deres forbrugere. Og den satsning må i sandhed siges at have båret frugt. Det samme kan siges om Red Bull, der med deres strategiske kommunikation og engagement i bl.a. ekstremsport og elektronisk musik har formået at udvikle et stærkt brand samtidig med, at de har medvirket til at give kreative subkulturer i vores samfund bedre forhold og en øget omtale. Men der er stadig alt for få virksomheder, der har set lyset i cultural branding og sponsorships, og gør som Royal og Red Bull. Og det til trods for, at der er masser af penge på bundlinjen at hente for både virksomheder og kulturlivet, hvis de to formår at spille bedre sammen.

Med MATCH14 er missionen at råde bod på dette, og bygge bro mellem kulturlivet og virksomheder. Konferencen, der løber af stablen for første gang nogensinde i år, afholdes torsdag den 13. marts fra kl. 10:00-18:00 på Bremen Teater i København. Konferencen er et tilbud til kommunikations- og marketingsprofessionelle fra erhvervslivet såvel som det offentlige, samt repræsentanter fra kulturbrancherne, der ønsker at blive klogere på, hvordan kultursponsorater kan være et stærkt værktøj til at nå forbrugerne, og skabe en både langsigtet og gensidig værdi for alle parter. Eksperter og kreative ildsjæle fra både ind- og udland vil være på scenen, inkl. talere fra virksomheder som Saxo Bank, HEART, Horsens and Friends, Whetston (Holland), Royal Unibrew og Drake Hotels (Canada). Der er lagt op til diskussion af praksis indenfor kultursponsorater og branding, præsentation af eksempler og erfaringer på området, netværk, ny inspiration samt mulighed for at gentænke tilgangen til partnerskaber og sponsorater herhjemme.

Læs mere om konferencen her, og køb billet her.


Comment on this post

Nyhedsbrev



Tidligere Nyheder