Kommunikation

Arbejdet mod at blive mere bæredygtig som koncertarrangør kan med fordel kommunikeres og bruges markedsføringsmæssigt. Flere og flere forventer det og ser det som et plus og for nye partnerskaber står i endnu stærkere.

En anden og mere ambitiøs årsag til at kommunikere er, at man derigennem har mulighed for at påvirke både de frivillige og sit publikum til at agere mere bæredygtigt - også efter eventet.

Der er mange muligheder for at kommunikere gennem et væld af kanaler. Brug alle jeres kanaler – web, storskærme, plakater, boder, frivillige, skraldespande, T-shirts osv – til at fortælle om det.

8.1 Tænk i “ambassadører”, fx frivillige, som fortæller gæsterne om initiativerne.

8.2 Spørg jeres frivillige og publikum om deres holdning - selve det at stille spørgsmålet er også kommunikation.

8.3 Sæt ambitiøse men realistiske mål for indsatserne; en årlig strategi

8.4 Lav en plan for hvordan målene opfyldes; en årlig handlingsplan

8.5 Mål på jeres resultater, og brug det til at dokumentere fremskridt fra sidste år; en årlig rapport. Rapporten kan være jeres kanal til at kommunikere de opnåede mål.

8.6 Kommuniker indsatserne på storskærm under festivalen