Dansk Live lancerer ny hjemmeside og ny visuel identitet

Indsatser – 02 juni 2017

Vi har arbejdet på en ny hjemmeside og ny visuel identitet det seneste halve år, og er stolte og glade for resultatet.

Den nye identitet afspejler Dansk Lives kerneværdier og er samtidigt i et funktionelt og genkendeligt design. Hjemmesiden gør det lettere, at finde Dansk Lives gode medlemsfordele, politiske indspark, indsatser, arrangementer og aktiviteter.

Udfoldelse af den nye identitet i farver.

Kerneværdier for den nye visuelle identitet
Følgende kerneværdier har været med til at identificere udformningen af den nye identitet: Hjerteblod, fællesskab for fællesskaber, platform, scene, samlingspunkt, LIVE, sammenhold, udvikling, bevægelse, tyngde, autoritet, netværk, 
vidensdeling, rum, visioner.

Udfoldelse af den nye identitet.

Anerkendt bureau bag identitet
Dansk Live har udviklet den nye identitet, logo og hjemmeside i samarbejde med det lille, fremadstormende bureau, Spine Studio. Bag bureauet står Jacob Birch og Finn Wergel Dahlgren. Spine Studio har udarbejdet identitet for en lang række museer og organisationer som Herup Museet, Kunsten, Ungdommens Folkemøde, CKU mv. og for danske og internationalt anerkendte kunstnere som Fryd Frydendahl, Jan Grarup, Michael Rytz - de har lavet bøger om dansk skatekultur, om grafitti, kunstbøger og står bag prisvindende layouts.

Dansk Lives nye logo kan findes her