Kampagne mod spritbilisme vækker interesse i EU

EU-parlamentet-28-02-2012web

Vig Festival og Bryggeriforeningen er gået sammen om kampagnen ”Festivalens Mand”, der tager kampen op mod spritbilisterne.

Kampagnen, der kører for andet år i træk, har vækket interesse ude i Europa. Derfor har Vig Festivalens leder, Morten Weideman, været en tur i Bruxelles for at præsentere kampagnen ved et møde i The EU Alcohol and Healt Forum i Europa-Parlamentets bygning.

Øl og festival går hånd i hånd, men der hvor festen stopper, er når man tager sin brandert med i bilen og kører hjem. Derfor har Vig Festival og Bryggeriforeningen sammen taget et ansvar med kampagnen ”Festivalens Mand”.

I år er den danske DJ Kato udnævnt til ambassadør for kampagnen, en titel som er videregivet af sidste års ambassadør, Paw fra Infernal.

Man kan deltage i konkurrencen, om at blive ”Festivalens Mand” ved at få sin nøgle til bilen, cyklen eller et andet transportmiddel plomberet, så man ikke kan køre hjem i påvirket tilstand. Har man ikke brudt plomberingen lørdag, er man med i konkurrencen. Vinderen bliver kåret på store scene lørdag og med titlen følger også et par billetter til næste års festival.

Links:
Vig Festival
Festivalens Mand


Comment on this post

Nyhedsbrev



Tidligere Nyheder